Garantipolicy

Tack för att du har köpt VARON-syrekoncentratorn. Vi åtar oss att erbjuda dig högkvalitativa produkter och utmärkt kundservice. Läs noggrant igenom följande garantivillkor innan du använder VARON-syrekoncentratorn så att du förstår dina rättigheter och skyldigheter.

Information om garantin för VARON-syrekoncentratorn

VARON-syrekoncentratorn har ett års garanti. Om din syrekoncentrator uppvisar något funktionsfel på grund av tillverkningsfel inom ett år från mottagandet av produkten, erbjuder vi dig kostnadsfri reparation. Denna garanti garanterar att generatorn är fri från material- och tillverkningsfel under normala användningsförhållanden.
Observera att tillbehör (som slangar, filter, kopplingar etc.) inte omfattas av garantin. Vi garanterar kvaliteten på våra tillbehör vid köptillfället, men de är föremål för slitage. Undantag från VARON Independence-garantin

● Normal slitage: Regelbundet underhåll, reparationer och utbyte av delar till följd av normal användning omfattas inte av garantin.

● Missbruk och felaktig användning: Defekter eller skador som uppstår till följd av följande omständigheter omfattas inte av garantin:

● Felaktig användning, felaktig förvaring, missbruk eller försummelse, såsom exponering för rök eller fysiska skador.

● Inträngning av vätskor, sand, smuts, mat eller insekter/djur.

● Exponering för extrem värme eller fukt.

● Användning av produkten eller tillbehören för kommersiella ändamål eller utsättande av produkten och tillbehören för onormala förhållanden eller användning.

● Brist på förebyggande underhåll som krävs av användaren eller leverantören.

● Andra handlingar utanför VARONs kontroll.

Obehörig service eller modifiering: Defekter och skador som uppstår till följd av service, testning, installation eller modifiering utförd av tredje part utanför VARON är undantagna från garantin.

Reklamationer och garantiförfaranden

För att göra en garantianspråk, kontakta vår kundtjänst på support@varoninc.se inom garantiperioden. Ange ditt inköpsbevis och en detaljerad beskrivning av problemet.

Vår kundtjänst kommer att utvärdera anspråket och fastställa lämpliga åtgärder. Detta kan innefatta felsökning, byte av defekta delar eller, om nödvändigt, reparation eller byte av syrgasgeneratorn.

Vid ett garantianspråk ansvarar kunden för fraktkostnaderna i samband med returneringen av produkten. VARON står för fraktkostnaderna för returnering av den reparerade eller utbytta produkten till kunden.

Icke överlåtbar

De garantier som anges här ges av VARON endast till den ursprungliga köparen av produkterna och är inte överlåtbara. Det krävs att köparen av produkterna uppvisar originalkvitto och identitetsbevis för att de begränsade garantier som anges här ska gälla. För att den begränsade garanti som anges här ska gälla måste köparen inspektera varje produkt inom fyrtioåtta (48) timmar efter leveransen och innan produkten används.

Ansvarsfriskrivning

VARON ansvarar inte för några indirekta, tillfälliga eller följdskador som uppstår till följd av användning eller oförmåga att använda syregeneratorn, även om du informeras om risken för sådana skador. När garantin för din produkt har löpt ut är VARON inte längre skyldigt att täcka kostnader för utbyte, reparation och frakt.

Om du har några frågor eller funderingar om vår garantipolicy, kontakta vår kundtjänst. Vi åtar oss att ge dig exceptionell service och support.